Παρασκευή, 16 Ιουνίου 2017

«Ποια τα αίτια της διαχρονικής επικαιρότητας του ελληνικού κόσμου»

Οδυσσεύς Δίκτυο Ελλήνων & ΟΔΥΣΣΕΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑ. Ομιλία από την Ημερίδα Ας ξανασυστηθούμε όλοι οι Έλληνες - 4 στην Πάτρα 10/11/2013. Ομιλτής ο καθηγητής Πανεπιστημίου Πολιτικής Επιστήμης και πρώην Πρύτανης του Πάντειου Πανεπιστημίου, κ. Γιώργος Κοντογιώργης



https://youtu.be/tHgz6dtVti4
Οδυσσεύς Δίκτυο Ελλήνων & ΟΔΥΣΣΕΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑ. Ομιλία από την Ημερίδα Ας ξανασυστηθούμε όλοι οι Έλληνες - 4 στην Πάτρα 10/11/2013. Ομιλτής ο καθηγητής Πανεπιστημίου Πολιτικής Επιστήμης και πρώην Πρύτανης του Πάντειου Πανεπιστημίου, κ. Γιώργος Κοντογιώργης
Θέμα: Ποια τα αίτια της διαχρονικής επικαιρότητας του ελληνικού κόσμου.
http://contogeorgis.blogspot.gr/2013/11/blog-post_26.html
Γιατί η επικαιρότητα του ελληνικού κόσμου. Η κοσμοσυστημική γνωσιολογία ως "κλειδί" για την κατανόηση της εποχής μας και τη διάγνωση της εξέλιξης. Για να ξέρουμε πού πάμε και τι πρέπει να κάνουμε...




Μαθήματα ανθρωποκεντρισμού από τον καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης, Γιώργο Κοντογιώργη:

" O Ελληνισμός, ο ελληνικός κόσμος, δεν συγκροτήθηκε ως μια αγέλη δεσποτική όπως ο Περσικός, ο Κινεζικός, ο οποιοσδήποτε πολιτιστικός κόσμος της εποχής. Για πρώτη φορά στην Ιστορία της ανθρωπότητας -αυτή που γνωρίζουμε- υπάρχει ένας κόσμος, ο ελληνικός, που συγκροτείται με ανθρωποκεντρικούς όρους. Δηλαδή, ως κοινωνία εν ελευθερία. Το δεύτερο στοιχείο το οποίο είναι προϋπόθεση για να γίνει αυτό, είναι ότι συγκροτείται με όρους ελευθερίας όχι ως κράτος έθνος, ένα έθνος το ελληνικό που δημιουργείται μέσα σε μια ενιαία πολιτειακή μορφή/ένα κράτος, αλλά ως κοσμοσύστημα. Εάν ο ελληνικός κόσμος συγκροτούνταν ως ένα ενιαίο κράτος, δεν θα υπήρχε σε καμιά περίπτωση η δυνατότητα να εξελιχθεί, όπως δεν εξελίχθηκε η Κίνα, όπως δεν ελελίχθηκε η Περσία, παρέμειναν δεσποτικές. Η Αίγυπτος φαραονική κ.λπ. Παρέμειναν δεσποτικές. Διότι οι επικοινωνιακές προϋποθέσεις για να εξελιχθεί ο άνθρωπος με όρους ελευθερίας, μας οδηγούσαν στην μικρή κλίμακα της κοινωνίας. Στην πόλη! Επειδή συγκροτήθηκαν με όρους πόλεων -η πόλη είναι το αντίστοιχο σήμερα του Κράτους-Έθνους- επειδή συγκροτήθηκαν λοιπόν σε πόλεις, και επειδή δημιούργησαν τους όρους λόγω και της γεωπολιτικής πραγματικότητας αλλά και της ταυτότητας του κοινωνικού χώρου, του ελληνισμού/της αναφοράς του, μπόρεσαν να συμπήξουν κοινωνίες εν ελευθερία, δηλαδή να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις που θα οδηγούσαν σε κοινωνίες εν ελευθερία. Η ελευθερία, δεν είναι ένα διαχρονικό αξιακό μέρος της ανθρώπινης υπόστασης. Το μεγαλύτερο μέρος της Ιστορίας της ανθρωπότητας, ο άνθρωπος έζησε σε καθεστώς δεσποτείας. Δηλαδή μη ελευθερίας. Για πρώτη φορά, συνολικά ένας ολόκληρος κόσμους γεννιέται και εξελίσσεται στην Ιστορία με ανθρωποκεντρικούς όρους. Αυτός είναι ο ελληνικός."

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
(Απομαγνητοφώνηση αποσπάσματος ομιλίας, Ελένη Ξένου)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου